Brug markedsføringsbudskaber i servicedialogen

Dialog TIP:

Skab harmoniske kundeoplevelser og gode ambassadører med markedsføringsbudskaber i servicedialogen. 3 gode grunde:

  • Det er jeres Brandpromise, det virksomheden står for, så stå ved det
  • Det er gratis, I har dem allerede, så I behøver ikke en strategidag for at komme i gang
  • Kunderne gentager budskaberne, når de fortæller deres netværk om oplevelsen

Eksempel 1:

På en softwareleverandørs hjemmeside står, at de skaber Gode brugeroplevelser. Når en kunde ringer ind og klager over, at systemet ikke virker siger virksomheden:

UDEN markedsføringsbudskab:

Det er jeg ked af at høre, lad mig se hvad vi kan gøre…

MED markedsføringsbudskab:

Det er jeg ked af at høre, vi går meget op i at I har en god brugeroplevelse, lad mig se hvad vi kan gøre…

Eksempel 2:

En virksomhed sælger varme hænder og lover Tryghed for borgeren. En potentiel kunde ringer ind og spørger om hvad der sker ved sygdom. Virksomheden siger:

UDEN markedsføringsbudskab:

Det forstår jeg godt du gerne vil vide. Vi leder efter vikarer blandt dem I kender…

MED markedsføringsbudskab:

Det forstår jeg godt du gerne vil vide. Det er vigtigt for os, at I er trygge. Vi leder derfor først efter vikarer blandt dem I kender…

Ord betyder noget, Hav en rigtig dejlig dag

About the author