Hvor mange stjerner får jeres kundeservice?

God kundeservice skaber glade og loyale kunder, ambassadører, salg og øget indtjening pr. kunde. God service, er med andre ord, god forretning.

Men hvad er god kundeservice egentlig? Hvad forventer vores kunder af os? Og gælder det samme for alle virksomheder? Det er spørgsmål, det er nødvendigt, at kunne svare præcist på i en verden, hvor service får større og større betydning.

Kundernes forventninger til kundeservice

Helt grundlæggende kan kundernes forventninger til kundeservice inddeles i otte kategorier;

  • Tilgængelig – Hvor nemt er det, at komme i kontakt med jer?
  • Hurtig – Hvor effektive er I, når I løser kundens problem?
  • Kompetent – Hvor godt er I klædt på til at hjælpe kunden?
  • Løsningsorienteret – Oplever kunden, at I reelt fokuserer på at løse problemet?
  • Inddragende – Involverer I kunden i beslutningen om hvad I gør og hvornår?
  • Imødekommende – Føler kunden sig velkommen, forstået og lyttet til?
  • Tryghedsskabende – Føler kunden sig tryg i jeres hænder?
  • Rådgivende – Inspirerer, uddanner og rådgiver I kunden?

Ved at tage stilling til hvordan jeres virksomhed skal agere indenfor de otte kategorier kan I påvirke, hvor mange stjerner jeres kundeservice skal have.

Følg med i føljetonen og find ud af hvordan

I de kommende 8 uger får du hver uge en artikel med fokus på én af de otte kategorier og gode råd til hvordan I sikrer jer, at I får sammensat de stjerner, der styrker lige præcis jeres brand. Følg WHI ApS på LinkedIn og få artiklerne direkte ind i nyhedsstrømmen eller hold øje med bloggen her på siden. Vær med allerede i næste uge, og bliv klogere på hvad det betyder, at jeres kundeservice er Tilgængelig.

About the author