Dialog TIP:
Skab harmoniske kundeoplevelser og gode ambassadører med markedsføringsbudskaber i servicedialogen. 3 gode grunde:
- Det er jeres Brandpromise, det virksomheden står for, så stå ved det
- Det er gratis, I har dem allerede, så I behøver ikke en strategidag for at komme i gang
- Kunderne gentager budskaberne, når de fortæller deres netværk om oplevelsen
Eksempel 1:
På en softwareleverandørs hjemmeside står, at de skaber Gode brugeroplevelser. Når en kunde ringer ind og klager over, at systemet ikke virker siger virksomheden:
UDEN markedsføringsbudskab:
Det er jeg ked af at høre, lad mig se hvad vi kan gøre…
MED markedsføringsbudskab:
Det er jeg ked af at høre, vi går meget op i at I har en god brugeroplevelse, lad mig se hvad vi kan gøre…
Eksempel 2:
En virksomhed sælger varme hænder og lover Tryghed for borgeren. En potentiel kunde ringer ind og spørger om hvad der sker ved sygdom. Virksomheden siger:
UDEN markedsføringsbudskab:
Det forstår jeg godt du gerne vil vide. Vi leder efter vikarer blandt dem I kender…
MED markedsføringsbudskab:
Det forstår jeg godt du gerne vil vide. Det er vigtigt for os, at I er trygge. Vi leder derfor først efter vikarer blandt dem I kender…
Ord betyder noget, Hav en rigtig dejlig dag